Tlačové správy Opel

Tlačové správy Opel

11.9.2017Tlačová správa

Ostrý a výkonný Opel Insignia GSi Sports Tourer: Športové kombi bez kompromisov.

Potentný motor: Nový naftový štvorvalec 2.0 BiTurbo s výkonom 154 kW (210 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Skutočný špičkový model: Vždy s podvozkom FlexRide a adaptívnym pohonom všetkých kolies. Ostrý športový stroj: Osobitný športový dizajn prednej a zadnej časti, 20-palcové kolesá. Faktor premium: Novo vyvinuté integrálne športové sedadlá Opel s certifikátom AGR. Pre celú rodinu: Veľa miesta pre päť osôb, batožinový priestor s maximálnym objemom 1665 litrov.


Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi Sports Tourer

Extra ostré, extra precízne a extra výkonné s novým špičkovým motorom: nové športové kombi Opel Insignia GSi Sports Tourer si získa nielen vodiča ale aj celú rodinu. Pretože vyžaruje obrovské množstvo pôžitku z jazdy bez obmedzenia priestoru a praktickosti. Je skrátka nekompromisné.

Insignia GSi Sports Tourer poskytuje všetko, po čom túžia športovo založení vodiči: kombi s dynamickým vzhľadom môže byť teraz poháňané motorom, ktorý Opel pripravil na mieru pre svoju vlajkovú loď – naftovým štvorvalcom 2.0 BiTurbo s výkonom 154 kW (210 k) s energickým maximálnym krútiacim momentom 480 Nm (spotreba paliva podľa NEDC: mesto 8,9 l/100 km, mimo mesta 6,1 l/100 km, kombinovaná 7,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 192 g/km). K štandardným prvkom vybavenia patrí zvlášť dynamicky vyladený podvozok FlexRide, inovatívny pohon všetkých kolies s funkciou torque vectoring, športové pneumatiky s vysokou adhéziou a nová 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá sa dá manuálne ovládať páčkami na volante – skoro ako v pretekovom automobile.

Všetky tieto prvky zabezpečujú extrémne aktívny zážitok z jazdy. Dizajnéri Opel obdarili model Insignia GSi Sports Tourer športovým vzhľadom, ktorý korešponduje s jeho športovými jazdnými výkonmi. Veľké chrómované otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku a zadný spojler neprehliadnuteľne demonštrujú, že ide o vlajkovú loď so športovými ambíciami. V interiéri vodič sedí za športovým volantom na špeciálnom sedadle s integrovanou opierkou hlavy, vyvinutom pre GSi. Zvyšok posádky si môže vychutnávať rovnaké pohodlie ako v kombi Sports Tourer – s veľkorysým priestorom v zadnej časti kabíny, batožinovým priestorom s maximálnym objemom 1665 litrov, ako aj s najmodernejším systémom infotainmentu Opel IntelliLink a konektivitou poskytovanou telematickým systémom Opel OnStar.

Špičkové pohonné ústrojenstvo, podvozok a brzdy: GSi je vrcholovým atlétom po všetkých stránkach

Rovnako ako Insignia GSi Grand Sport je aj nový Opel Insignia GSi Sports Tourer perfektným športovým náradím. Opel ho vybavil špičkovým naftovým motorom 2.0 BiTurbo so sekvenčným dvojstupňovým prepĺňaním dvoma turbodúchadlami. Tento motor dosahuje výkon 154 kW (210 k) pri otáčkach 4000 min-1 a maximálny krútiaci moment 480 Nm už pri otáčkach 1500 min-1. Insignia GSi Sports Tourer BiTurbo akceleruje z 0 na 100 km/h za iba 7,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 231 km/h.

Pre zákazníkov, ktorí preferujú pre GSi živý, turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva je k dispozícii štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý dosahuje výkon 191 kW (260 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm (spotreba paliva podľa NEDC: mesto 11,5/100 km; mimo mesta 7,1 l/100 km; kombinovaná 8,7 l/100 km, kombinované emisie CO2 199 g/km). Tento motor udeľuje športovému kombi zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 245 km/h.

Základ pre maximálny pôžitok z jazdy a efektívny prenos výkonu poskytuje nový podvozok GSi: kratšie pružiny zmenšujú svetlú výšku športového kombi o 10 milimetrov oproti normálnej verzii Sports Tourer; špeciálne športové tlmiče pruženia znižujú nakláňanie karosérie. Štandardný podvozok FlexRide adaptuje charakteristiku tlmičov pruženia a posilňovača riadenia v zlomku sekundy podľa jazdných podmienok. Riadiaca jednotka FlexRide ovplyvňuje aj kalibráciu elektronického pedála akcelerátora a body preraďovania 8-stupňovej automatickej prevodovky. Vodič môže prepínať režimy Standard, Tour a Sport, rovnako ako pri ostatných verziách modelového radu Insignia. Exkluzívnym prvkom pre GSi je režim Competition, ktorý sa aktivuje tlačidlom stabilizačného systému ESP. Po dvojnásobnom stlačení môžu skúsení vodiči lepšie využívať dynamický potenciál vozidla s vypnutou trakčnou kontrolou a zoslabenou funkciou stabilizačného systému. A ak vodič naozaj chce mať kontrolu nad všetkým, môže ručne radiť páčkami na volante osem stupňov štandardnej automatickej prevodovky.

Systém pohonu všetkých kolies Twinster s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu na zadné kolesá (funkcia torque vectoring), ktorý je jedinečný v tejto triede, sa perfektne hodí k športovému podvozku. Pri tomto systéme high-tech klasický diferenciál zadnej nápravy nahrádzajú dve lamelové spojky, z ktorých každá dokáže akcelerovať zadné koleso individuálne v zlomku sekundy podľa jazdnej situácie. To znamená, že Insignia GSi Sports Tourer presne sleduje líniu naznačenú vodičom a nedotáčavosť je prakticky úplne potlačená.

Na dosiahnutie optimálnej trakcie konštruktéri vybavili Insigniu GSi Sports Tourer pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 S s extrémnou priľnavosťou – namontovanými na 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny. A vynikajúce spomalenie z vysokých rýchlostí zabezpečujú výkonné brzdy Brembo so štvorpiestovými brzdičmi (priemer kotúčov 345 milimetrov). Všetky tieto technické prvky spolu s nízkou hmotnosťou kombi Insignia Sports Tourer vytvárajú jedinečné športové jazdné vlastnosti, aké vodič neočakáva od kombi.

Športový dizajn a veľký komfort: Hrdina všedného dňa so vzhľadom pretekového automobilu

To isté platí pre interiér: Tu kombi GSi kombinuje veľkorysý priestor a komfort kombi Sports Tourer s atmosférou pretekového automobilu. Vďaka tomu má celá posádka rovnakú radosť z jazdy ako vodič, ktorý sedí na škrupinovom športovom sedadle, špeciálne vyvinutom pre GSi. Predné športové sedadlá premium s certifikátom AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) majú vysoké operadlo s integrovanou opierkou hlavy – s hrdo vyšitým logom GSi – a výborne priečne držia telo v zákrutách, pričom sú súčasne veľmi pohodlné pri jazdách na dlhé trasy. Rovnako ako v limuzíne Insignia Grand Sport GSi majú vyhrievanie, ventiláciu, masážnu funkciu a nastaviteľné bočné časti čalúnenia. Kožený volant so splošteným vencom v spodnej časti a hliníkové pedále dotvárajú športový kokpit.

Dlhý rázvor 2829 milimetrov je zárukou veľkého vnútorného priestoru. To je zvlášť dobre viditeľné v zadnej časti kabíny, kde môžu na zadnom sedadle pohodlne sedieť traja pasažieri, pričom dve vonkajšie sedadlá sú vyhrievané. Celá posádka má k dispozícii špičkovú konektivitu vďaka systémom infotainmentu IntelliLink najnovšej generácie, kompatibilným s Apple CarPlay a Android Auto. Súčasťou vybavenia je aj revolučný telematický systém Opel OnStar, ktorý teraz poskytuje nové služby ako rezervácia hotelovej izby1 a vyhľadávanie parkoviska2 . Vďaka hotspotu WLAN 4G LTE3 majú všetci členovia posádky rýchly a jednoduchý prístup na internet so svojimi mobilnými koncovými zariadeniami.

Rovnako ako pri bežnej verzii Sports Tourer má variabilný batožinový priestor príkladný objem od 560 do 1665 litrov a príplatkové zadné sedadlo delené v pomere 40/20/40 umožňuje flexibilné konfigurácie nákladného priestoru. Komfort zvyšujú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, ktoré sa dajú otvoriť a zatvoriť bez fyzického dotyku pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Vodič modelu Insignia GSi Sports Tourer okrem toho profituje z mnohých špičkových technológií, siahajúcich od prelomových adaptívnych reflektorov IntelliLux LED® matrix po asistenčný systém Forward Collision Alert s detekciou chodcov a automatickým núdzovým brzdením. To všetko robí z nového modelu Insignia GSi Sports Tourer bezpečné a pohodlné športové kombi pre celú rodinu.

33-ročná tradícia: Modely GSi značky Opel

Insignia GSi nadväzuje a dlhú tradíciu športových modelov Opel s označením GSi. Prvými z nich boli v roku 1984 Manta GSi a Kadett GSi, poháňané štvorvalcom 1,8 litra s výkonom 85 kW (115 k). Iba o štyri roky neskôr 16-ventilový motor DOHC s objemom 2,0 litra pod kapotou modelu Kadett 2.0 GSi 16V dosahoval výkon 110 kW (150 k). Tento motor mala aj prvá Astra GSi a v roku 1993 pribudol alternatívny motor 1,8 litra s výkonom 92 kW (125 k). Verzia GSi existovala aj v mnohých variáciách aj v modelovom rade Corsa, začínajúc výkonom 74 kW (100 k) pri prvej generácii (1988), ktorá sa stala vyhľadávaným objektom zberateľov. Predbežný koniec modelov GSi predstavovala Corsa D v auguste 2012.

No teraz bude mať nová Insignia GSi svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne (návštevné dni pre verejnosť 14.-24. septembra 2017) a bude sa dať objednávať od druhej polovice októbra.

1Cez booking.com. Potrebná je e-mailová adresa a kreditná karta.
2Cez Parkopedia.
3Služby OnStar vyžadujú aktiváciu a účet u OnStar Europe Ltd. Služby hotspotu Wi-Fi vyžadujú zmluvu s vybraným operátorom mobilnej telefónnej siete. Po uplynutí testovacej doby sú služby spoplatnené. Všetky služby závisia od dostupnosti a pokrytia mobilnej telefónnej siete. Pozrite [LOCAL SITE] pre rozsah služieb a poplatky.